Tasstarget, försök #3

Gjorde ett nytt försök ca två timmar efter det förra och wow, vilken skillnad! Jag hade nog fel när jag sade att det kändes som att hon inte förstod! Nu var det tydligt att hon använde sig strategiskt av tassen för att få sitt klick. Började passet med att klicka bara för att hon lyfte/slog med tassarna, men det blev bara en sådan repetition för sedan hamnade tassen på min hand.

Jag testade att höja handen från golvet efter en stund och hon klarade det med! Då blev det väldigt tydligt att hon hade förstått uppgiften, eftersom hon var tvungen att sträcka på benet för att nå upp med tassen.

Känner mig supernöjd med detta pass faktiskt!

Imorgon kan jag nog gå vidare till att inte ha godis i handen skulle jag tro.

Bästa valpen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0