Åkt ryggsäck!

Igår köpte jag en ryggsäck för hundar. Dels har jag nämligen svårt att gå på promenader med dagishundarna när Dagny är med (hon kan ju liksom inte gå så långt och kan inte lämnas ensam hemma) och dels behöver jag ett smidigt sätt att ha med henne när jag håller kurser. Så hittade jag en liten och smidig ryggsäck på Pets utanför Karlstad igår och slog till. Igår kväll åkte Dagny på premiärturen. Den gick till Ica och Dagny satt lugnt och tyst där bak och verkade rätt nöjd.

Idag kom eldprovet när jag skulle ha en privatlektion. Jag var rädd att hon skulle skälla, pipa och härja där bak när hon såg den andra hunden, men inte då! Hon var alldeles tyst och lugn i över en timme, sedan tröttnade hon och började härja lite, men man kan ju inte kräva hur mycket som helst av en liten bebis! Jag är supernöjd med lösningen iaf. Jag märkte knappt att hon var med, så det känns himla smidigt! Skönt att ha händerna fria och samtidigt veta att valpen är i tryggt förvar.

Igår duschade jag henne för första gången också. Det gick över förväntan tycker jag. Lite panik och pip ibland, men hon höll sig ändå rätt lugn tycker jag. Dock insåg jag efteråt att det tydligen är en yorkshire terrier jag har köpt:


Kommentarer
Postat av: Alma

Sötisen då :)) Härligt att allt går så bra!! Träningsdejt i veckan?



Angående ditt svar.. så vet jag så sjuukt mycket att du har rätt Sara. Jag vet det, alla säger så. Och den där tanken att saker kommer lösa sig har jag alltid haft för dåligt av. Men jag avskyr verkligen att ta chansningar och göra någonting som man inte riktigt vet hur det kommer sluta. Jag tror att det här är första gången som jag behöver göra något sånt.



Kram på dej fina vän!!

2012-02-26 @ 21:30:34
URL: http://almashundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0