Pepp

Alltså, att ha någon som kan säga dom rätta sakerna är så fantastiskt. För en halvtimme sedan satt jag här och grinade av frustration över att situationen med Dagny känns så jobbig. Idag tog jag ut henne för att träna hundmöten. Vi satte oss vid kanalen i Karlstad och jag tänkte passa på att passivitetsträna henne samtidigt. Hon var sååå uppe i varv och skällde på precis ALLT. Och inga hundar kom som vi kunde träna på heller. Jag kände mig helt uppgiven. Därav mitt lilla psykbryt alldeles nyss. Men så började jag chatta med världen bästa Sara som alltid säger de rätta sakerna och nu känner jag mig peppad att ta tag i detta elände istället för att deppa över det. Sara sade till exempel följande kloka ord:
"Jag har bestämt mig för att försöka njuta på vägen och aldrig glömma bort att vara schysst mot både mig själv och min hund."
De orden tänker jag sätta som bakgrund på min mobil så jag möts av dom varje dag, för det är banne mig det klokaste jag har hört på länge.
Tack Sara, för ditt stöd! <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Finaste du, vad glad jag blir att jag kunde ge en liten knuff i rätt riktning. Glömmer aldrig hur du ställde upp för mig när det var som tuffast med Texas så jag håller verkligen med; det är obetalbart med vänner som säger de rätta sakerna :)



Ni är så himla fina ihop och jag inspireras verkligen av dig och det enorma jobb du lägger ner på att utveckla både dig själv och lilla Dagny. Hjälp vad stolt du ska vara över dig själv för alla de små framsteg ni gör hela tiden.



Stor kram och massa pepp! Ser fram emot att fortsätta följa er resa tillsammans <3

2012-04-17 @ 15:28:53
URL: http://jaktlabbeliv.wordpress.com
Postat av: Alma

Härligt Sara, jag håller på er! Om någon klarar det så är det ni.



Ses i helgen :) kul!

2012-04-18 @ 19:05:33
URL: http://almashundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0