Veterinärbesök med mera

I måndags var vi till veterinären för vaccination. Dagny klarade det galant! Jag ställde henne på bordet och lade några godbitar under nosen på henne och hon märkte inte ens att hon fick en spruta. I väntrummet var hon lugn och trygg också, så det blev ett bra besök.
Ensamhetsträningen går framåt! Idag lämnade jag henne ensam i ca 7-8 minuter och filmade alltihop. Gullungen gick och lade sig och sov vid ytterdörren!! Så himla, galet duktig! Jag <3 min valp!
Nu på kvällen har jag haft uppstart för två kurser. Vi har haft teori här hemma i min lägenhet och Dagny var så klart med (dock inga andra hundar). Hon charmade alla deltagarna och var riktigt duktig. Hon sov stora delar av lektionen - tills jag råkade kliva på henne.. Hoppsan..
I natt sov Dagny utan kompostgaller för första gången. Jag räknade med att hon skulle härja hej vilt, men icke då! Hon lade sig i sin bädd och sov hela natten. Behöver jag säga att jag <3 min valp?
Den senaste veckan har vi halkat efter vad gäller träning känner jag dock. Jag behöver verkligen komma igång med kontaktträningen och få upp hennes fokus generellt. Hon är ganska disträ och kan lätt vandra iväg, trots att jag har superbra belöningar. Men så har jag också en tendens att köra för långa pass. Kanske finns ett samband? :) Måste köpa äggklocka!!

Kommentarer
Postat av: Alma

Hon är lika brilljant som sin matte :D där finns iaf ett samband!!

2012-03-01 @ 20:03:28
URL: http://almashundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0