Uppdatering

Nu börjar jag bli så där dålig på att blogga som jag visste att jag skulle bli... :)
Men, men, nya tag.
Vi jobbar på med hundmöten och ibland funkar det riktigt bra, ibland går det åt skogen. När hon väl får hälsa går det superbra, så det känns som att det handlar om någon slags frustration. Här nedan med nya tollarkompisen Yatzy.


Jag har precis anmält mig till en lydnadskurs till sommaren och ser verligen fram emot det. Det är jag och flera andra duktiga och härliga klickertränare, som jag känner sedan tidigare, som ska drillas av Siv Svendsen från Norge. Jag ser verkligen fram emot detta, och Dagny också verkar det som:


Dessutom är det dags för Klickerkloks valpläger i maj. Längtar som en tok tills dess också!

På tal om kurser så har jag i helgen varit iväg på den första helgen på utbildningen till Service- och signalhundsinstruktör! Denna helg är en slags uttagningshelgs, så jag kommer få veta i slutet på veckan om jag gått vidare eller inte. Jag hoppas verkligen det, för det verkar hur intressant som helst. Jag kommer alltså att utbilda diabetes- och epilepsihundar till exempel. Gå gärna in på Service- och signalhundsförbundet och läs mer om det fina jobbet de gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0