Tur i oturen

I helgen var vi i Sunne hos mina före detta grannar. Dottern i den familjen är som min syster, eftersom vi har vuxit upp så tätt tillsammans, och till vardags pluggar hon i Stockholm men nu var hon hemma i Sunne på besök. Jag och Dagny bestämde oss för att åka dit och hälsa på. I fredags kväll kom vi dit och vi hade en jättemysig kväll med hela familjen. Vi fick och lade oss tidigt, men det var en av oss som inte ville sova.. Dagny höll mig vaken i princip hela natten och hon var vääääldigt billig där ett tag.

Lördagen var också helt fantastisk. Solen strålade och vi åkte iväg på bergsklättrarutflykt. Med världens vackraste utsikt och underbart väder satt vi sedan och njöt och Dagny fick ett gott ben i precis lagom storlek. För första gången någonsin lade hon sig dessutom ner och sov till slut! Mattehjärtat!

 

 

 

Söndagen var lika vacker och jag och Sofie hade storslagna planer. Helgen fick dock ett snöpligt slut när familjens hund Minna plötsligt flög på Dagny och bet henne! Ett litet jack under hakan och två små sår i hornhinnorna blev resultatet kunde veterinären på Karlstads djursjukhus konstatera, efter att jag kört dit i ilfart. Jag var inte så orolig för själva bettet, men efter att ha rådfrågat min fina veterinärsstudentskompis Linnéa var jag desto mer orolig över ögonen. Hon kisade nämligen på ena ögat och det rann ur det andra. Och Linnéas råd var ju helt korrekt. Tydligen smärtar det något otroligt med sår på hornhinnan, så jag är glad att jag åkte in och hon fick smärtstillande. Förutom det äter hon antibiotika och får ögonsalva. Så nu är det medicinering på hög nivå i en vecka. Men som sagt, tur i oturen hade vi!

<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0