Hon kan om hon vill!

Gick nyss en promenad genom stan med Daggan. Hon gick klockrent i kopplet och hade sååå fint fokus! Och då hade jag bara torrfoderbitar att belöna med!
Inte nog med det - runt ett hörn kom plötsligt en clumber spaniel fram och Dagny sade inte ett pip. Jag frågade snabbt om hon fick hälsa och det fick hon göra som belöning. Jag blev alldeles superöverraskad, för hennes skällande och galna beteende har verkligen bara ökat den senaste tiden. Himla skoj!
Dock har jag upptäckt ännu ett problem. Hon vaktar saker gentemot andra hundar. Idag när jag hämtade henne hos min syster satt jag på golvet med henne och Herman i knäet och hon upptäckte att jag hade godis i fickan. Hon morrade och gjorde flera otäcka utfall mot Herman när han kom för nära. Vid ett tillfälle hamnade min stackars tumme ivägen och blodet rann. Detta är inte bra! Måste ta tag i detta på något sätt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0